FIDIC dělá ze smluvních vztahů partnerství, říká ředitel společnosti INVIN s.r.o.

V průběhu září proběhl s ředitelem naší společnosti INVIN, Martinem Mlčochem rozhovor do časopisu Reportáže z průmyslu na téma FIDIC.

Přepis celého článku uvádíme níže. Zároveň si jej můžete přečíst také v říjnovém vydání časopisu Reportáže z průmyslu.

 

FIDIC dělá ze smluvních vztahů partnerství, říká ředitel společnosti INVIN s.r.o.

Společnost INVIN s.r.o. je členem skupiny AD Group a zabývá se řízením projektů a dohledem nad realizací staveb. Pro své klienty navrhuje řešení, která jim výrazně ušetří náklady na stavbu. Mezi její významné zákazníky patří například velcí světoví hráči automobilového průmyslu, Masarykova univerzita,  McDonald’s, ČSOB, MOL Česká republika a mnoho dalších. Jak pro Reportáže z průmyslu uvedl ředitel společnosti Martin Mlčoch, největší odměnou jsou pro něj spokojení klienti, kteří využívají služby INVINU opakovaně.

Vaše společnost je v oblasti projektového managementu na našem trhu osm let. Za tuto poměrně krátkou dobu se vám povedlo získat velmi významné klienty. Jak jste je přesvědčili, aby si ke spolupráci vybrali právě vás?

Získat klienty je velmi náročné. Protože je přesvědčujeme, aby se nadchli pro něco, co není hmatatelné. Nepostavíme jim třeba dům nebo silnici. Poskytujeme „jen“ službu. Vždy jim však vysvětlujeme, že naše služba má velkou přidanou hodnotu. Že jim zajistíme, aby jejich plánovaná stavba byla postavena v čas a zároveň kvalitně a efektivně. To je vždy zaujme. Klienti také oceňují, že jim přinášíme značné úspory. Dokonce i investice za naše služby se jim vrátí zpátky. Dalo by se říct, že se „zaplatíme sami“. Naším hlavním úkolem je rovněž udržet projekt v čase, nastaveném budgetu a kvalitě. 

Předkládáte klientům při jednáních i nějaké ekonomické ukazatele? A na jakých projektech aktuálně pracujete?

Přesně tak. Na prezentacích vždy klientovi ukazujeme, jak pro něj budeme pracovat. Formou různých reportů názorně sdělujeme, kde přesně možné úspory vidíme. Hledáme je v navrženém technickém řešení stavby. Někdy najdeme řešení ve spodní stavbě, jindy v návrhu jiného technického řešení střešní konstrukce a dalších věcí. Většinou sledujeme ty největší položky v rozpočtech. Samozřejmě se snažíme navrhovat i moderní technologie. Klient tak uspoří nejen v nákladech na stavbu, ale i v budoucnu za její celkový provoz. Po těchto lidově řečeno „námluvách“, kdy mu nastíníme tyto možnosti, tak nám investor většinou vždy řekne, že s námi do toho jde. Naší nejlepší vizitkou jsou spokojení klienti, kteří se k nám vrací opakovaně. Mezi naše dlouhodobé zákazníky patří například Procter&Gamble, Škoda Auto, McDonalds, Ahold, ČSOB, Česká spořitelna, MOL Česká republika a mnoho dalších. Nyní pracujeme například na projektu výstavby depozitu biologických vzorků pro Masarykovu univerzitu. Pro společnost BMW připravujeme projektové řízení k velkému okruhu pro samoříditelná auta. Naše zakázky jsou různorodé a pokrýváme všechny obory v pozemním stavitelství.

Spoustu zakázek uzavíráte pomocí smluv FIDIC, které sestavila Mezinárodní komora konzultačních inženýrů. Proč jste se pro tento typ smluv rozhodli?

V zahraničí existují smlouvy FIDIC už dlouho a využívá je celá řada významných subjektů, jak v soukromém tak, i ve státním sektoru. Pomocí nich se realizuje více než polovina veškeré světové výstavby. U nás je tento trend na vzestupu v posledních pěti letech. Stávající zavedené smluvní principy přestávají fungovat. V jiných smlouvách musí totiž dodavatel mimo jiné řešit, jak jsou postaveny, jestli tam není něco schovaného. U FIDICU mě velmi oslovilo, že přináší transparentní a férový vztah mezi oběma smluvními stranami. Tato smlouva má dobré jméno, čímž zároveň otevírá dveře žadatelům o dotace. Kompletně nastavuje celý proces řízení, není potřeba řešit žádné manuály a podobně. Ve smlouvách jsou popsány veškeré procesy i alokace rizik.

Budeme rádi, když oslovíme a získáme důvěru i dalších klientů.

Připravila Petra Srstková